12 Haziran 2007 Salı

Arı kovanlı meyvecilik

BEYŞEHİR – Beyşehir’de kendisine ait 3 bin metrekarelik alanda “hobi bahçesi” kuran emekli işçi Halil Safi, damlama sulama sistemiyle meyve ürünleri yetiştiriyor. Hobi bahçesinde, ağırlıklı olarak bodur kiraz ve elma yetiştiren Safi, alanda diğer türlerden de fidanların bulunduğunu belirtti. Köy Hizmetleri’nden emekli olduktan sonra hobi olarak bahçeciliğe yöneldiğini belirten 55 yaşındaki Halil Safi, internetten ve diğer kaynaklardan yaptığı uzun araştırmaların ardından kendisine ait araziyi değerlendirmek istediğini söyledi. 4 yıl önce kendisine ait bulunan 3 bin metrekarelik alana “hobi bahçesi” kurduğunu ve 200’ü elma, 100’ü kiraz, 50’si de diğer türlerden olmak üzere yaklaşık 350 tür fidanı toprakla buluşturduğunu anlatan Safi, “Bu yıl 4 ncü yılına giren bahçemde grandsmith, gala, Jonathan, golden cinsi elmalar yetiştiriyorum. Yetiştirdiğim bu meyve fidanlarının sulamasını ise damlama sulama sistemiyle yapıyorum. Bahçede bulunan su deposu ve kuyudan sulama için yararlanıyorum.”dedi. Geçtiğimiz yıl bahçeden ilk meyveleri aldıklarını ancak tam bir verimi önümüzdeki yıl elde etmeyi beklediğini dile getiren Safi, fidanların döllenmesi için de alana arı kovanları yerleştirdiğini söyledi. Bahçede halen 3 olan arı kovanı sayısını 6’yı çıkarmayı düşündüğünü vurgulayan Safi, kovanlarda bulunan arılar sayesinde fidanların döllenmesini sağlamayı planladığını belirterek, “Böylece verimi artırmayı düşünüyorum. Arıcılık yapmak gibi bir niyetim yok. Bahçeyi kurmadan önce yaptırdığım araştırmada, arı kovanı bulundurmanın verimi daha da artıracağını öğrendiğim için bu tür bir çalışma sergiledim.”dedi. SU KAYNAKLARIMIZ BOŞA GİTMESİN Beyşehir Gölü kıyılarının meyvecilik ve bahçecilik açısından oldukça müsait olduğunu ve bu potansiyelin iyi değerlendirilmesi gerektiğini de vurgulayan Safi, gölün Isparta sınırları içerisindeki sahilinde bahçeciliğin alabildiğine yaygınlaşmasına rağmen Beyşehir bölümünde bunun yetersiz kaldığını gözlediğini belirtti. Günümüzde artık modern tarım ve meyveciliğin çağın gerektirdiği damlama-sulama sistemleriyle yapılması gerektiğini, eski metodların artık tarihe karışmasının lazım geldiğini düşündüğünü dile getiren Safi, “Ben kurduğum bahçede konunun uzmanlarından herhangi bir bilgi ve yardım almadım. Tamamen kendi araştırmalarım sonucu bu bahçeyi kurdum. Küresel ısınma bölgemizde de etkisini gösteriyor ve yer altı su kaynakları giderek tükeniyor. Burnumuzun dibindeki Beyşehir Gölü ise tarım arazilerine salma sulama yapıldığından, özellikle yaz aylarında kuraklık tehdidi yaşıyor. Ben, su kaynaklarımızın hovardaca kullanımı yerine, kurduğum bahçede azami yönde su tasarrufu sağlamak için damlama-sulama sistemini tercih ettim. Böylelikle, fidanların dibine ihtiyaç duyulan kadar su veriliyor. Etrafında gereksiz sulamalar olmuyor. Beyşehir Gölü Havzası’ndaki tüm çiftçilerimize gerek tarım arazilerini sulamada, gerekse meyve ve sebze bahçelerinde modern çağın gereği damlama-sulama sistemini hayata geçirmelerini öneriyorum.”diye konuştu.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa