23 Şubat 2009 Pazartesi

ARI SÜTÜ ÜRETİMİNDE UZMAN ARKADAŞIM ZEVCİ VATANSEVER'İN YAZISINI BANA GÖNDERDİĞİ GİBİ YAYINLIYORUM.

LÜLEBURGAZ AYVALI KÖYÜNDEKİ ARILIĞI
BABASI RASİM VATANSEVER
Değerli arkadaşlar! Arı sütü üretimi ile ilgili bilgilerimi ve tecrübemi sizlerle paylaşmak istedim.Öncelikle iyi verim ve kaliteli arı sütü üretebilmem için mutlaka kovanda anaarı tutuyorum. Arı kolonisi çok iyi gelişmiş 10 çerçeveye ulaşmış ve artık kat isteyen duruma geldiğinde ikinçi katı koyuyorum.1.Arı sütünü ikinçi katta üretiyorum.Çerçevelerin diziliş sırası şöyledir; a) Birinci çerçeve - ballı ve polenli. b) İkinci,üçüncü ve dördüncü çerçeve - kapalı yavrulu. c) Beşinci çerçeve - ballı ve polenli. ç) Son çerçevenin yanınada mutlaka bölme tahtası koyuyorum.2.Alt katta kalan çerçevelerin diziliş sırası şöyledir; a) Birinci çerçeve - ballı. b) İkinci çerçeve - ballı ve polenli. c) Üçüncü çerçeve - depodan boş petek gözleri düzgün kabartılmış.(ana arının yumurtlaması için) ç) Dördüncü çerçeve - yavrulu. d) Beşinci çerçeve - tekrar depodan ana arının yumurtalaması için. e) Altıncı çerçeve - yavrulu. f) Yedinci çerçeve - ballı polenli. g) Son çerçevenin yanına da yine mutlaka bölme tahtası koyuyorum.Buarada ana arıyı alt katta kalmasını sağlıyorum ve İki kat arasına ana ızgarasını koyduktan sonra,kovanı iki gün bekletiyorum.Arı sütü çerçevesini üstkattaki ikinci ve üçüncü çerçevelerin arasına koyuyorum. Genellikle 150 arı kovanı ile arı sütü üretiyorum. Her gün çalışabilmem için 50'şer kovandan oluşan üç ayrı grup oluşturuyorum.20 Mayısta işe başlıyorum ve 20 Ağustosta arı sütü üretimine son veriyorum.Hergün 50 kovandan ortalama 350 gr.saf arı sütü elde ediyorum,buda demektir'ki sezonda 30-32 kg saf arı sütü.Herşey bukadar kolay olmuyor tabiki. Daha çok incelikler ve hassasiyetler var.Mesela hergün 1:1 şerbet beslemesi,günde 50 kg şeker(150 ad kovan için).İki haftayı geçirmeden mutlaka alt kattan üst kata kapalı yavrulu çerçevelerin verilmesi ve ana arının üst kata kaçmaması (kaçınca üçüncü gün zaten farkediliyor ). Larva transveri için uygun larva çerçevesini bulmak işin enzor kısmı.Her gün besleme yaptığımdan sezonun ortalarında üst kat ağırlaştığı için indirmek zor oluyor,ama indirmek zorunda kalıyorum çünkü bildiğiniz gibi larvalar alt katta. Şikayet etmiyorum işimi severek yapıyorum. Değerlı arı dostu arkadaşlar arı sütü üretimi'ile ilgili her türlü bilgi alış verişi yapmak isteyen arıcı dostlarıma bildiklerimi cani gönülden yardımcı olmaya her zaman hazırım. Ürününüz bol kazancınız bereketli olması dileklerimle...zevcivatansever@hotmail.com